Alien workshop bij de NSTF science expo in Malta

In onze eerste SciCom NL nieuwsbrief – exclusief voor leden – mochten we meteen een oproep doen namens de NSTF (National Student Travel Foundation), die op zoek was naar iemand die op Malta een workshop zou kunnen geven aan kinderen. Anne Kerkhoven reageerde op de oproep en heeft de workshop aldaar inmiddels gegeven. Een verslag van haar hand:

‘Via SciCom  NL kreeg ik de kans om science workshops aan kinderen te geven in Malta. Van 9 tot 16 maart werd daar een science expo gehouden, georganiseerd door het NSTF. Tijdens deze science expo deden basisschoolkinderen en middelbare scholieren mee aan workshops en konden ze science projecten van kinderen bekijken.

Ik heb de workshop ‘Ontwerp je eigen alien’ van Universe Awareness, Universiteit Leiden, gegeven. In deze workshop leerden de kinderen over de verschillende planeten in ons zonnestelsel, en over de benodigdheden voor leven op Aarde. Vervolgens mochten ze een alien tekenen die zou kunnen leven op een specifieke planeet of maan. Het was heel leuk om te zien wat voor ideeën de kinderen hadden over aliens.

alien5

Tijdens één van deze workshops heb ik Joop Nijssen (Nederlandse ambassadeur in Malta) en Liesbeth Oost (vertegenwoordiger van deze ambassade) ontmoet. Zij kwamen op bezoek om de ‘Ontwerp je eigen alien’-workshop te bekijken.

Ik ben heel blij dat ik de kans heb gekregen om dit te doen. Mijn ervaring in het geven van workshops is hierdoor weer uitgebreid, en ik vond het heel leuk om te zien dat de kinderen er zelf ook zoveel plezier in hadden! Kijk voor een uitgebreider verslag op de website van Universe Awareness (Nederlands / English).’