Delftse WTC-studenten aan de slag met/voor SciCom NL

Science communication en science education studenten van de Master Science Education & Communication (SEC) van de TU Delft zijn momenteel bezig met een vak waarin ze moeten nadenken over het begin van hun carriere.
Er is behoorlijk wat uitval bij beginnende leraren, dus gedreven vanuit de lerarenkant van de opleiding is er aandacht voor de opzet van zogenaamde Professional Learning Communities (PLC), een begrip dat in die wereld gangbaar is. Ook de science communication studenten krijgen de opdracht iets als een PLC te ontwikkelen.

SEC heeft SciCom NL benaderd om opdrachtgever te zijn voor deze opdracht voor de science communication track. Goed voor studenten om via SciCom NL een beeld te krijgen van de gevarieerde praktijk waarin ze terecht gaan komen, en daarnaast natuurlijk een mooie kans voor ons om studenten meer te betrekken bij de vereniging.

Op dinsdag 13 mei heeft bestuurslid Roy Meijer deze presentatie gegeven als korte indruk voor de opdracht, plus wat randvoorwaarden:

 

Ze krijgen veel ruimte en vrijheid om dingen zelf uit te vinden en te doen. Wat ons betreft staan de middelen en lijsten van SciCom NL tot hun beschikking, net als natuurlijk de LinkedIn-groep PWC – Platform Wetenschapscommunicatie, waar ze ook op gewezen zijn. De communities krijgen ze zo praktisch aangereikt eigenlijk.

We zijn erg benieuwd waar ze de komende tijd mee gaan komen, en hopen dat ze ons allemaal flink gaan lastig vallen met allerlei vragen. We laten zeker weten wat voor ideeen zijn geopperd aan het eind.

Een gedachte over “Delftse WTC-studenten aan de slag met/voor SciCom NL

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s